Rezumat Sfaturi auto

  Sfaturi auto


 Articole în Sfaturi auto

Unde se afla camerele video pentru rovinietă

 Sfaturi auto  admin  10-Oct-2019 11:50  0  812 vizualizări
Unde se afla camerele video pentru rovinietă

Rovinieta este obligatorie pentru cei care circulă cu maşina pe drumurile din Romania. În caz nu aveţi mai jos gasiţi unde sunt localizate camerele fixe prin care se verifică automat dacă o maşină are platită sau nu rovigneta.

Chiar dacă nu treceţi prin aceste zone este bine să ştiţi ca CNAIR mai dispune de 12 camere mobile prin care se pot verifica maşinile în alte locuri din ţară, aşa că cel mai bine este să aveţi rovignietă dacă ieşiţi din oraşele voastre pe drumurile naţionale sau autostrăzi.

Judeţul Ilfov
Autostrada A2 Bucuresti - Constanta – Glina (pe ambele sensuri)
Autostrada A3 Bucuresti - Brasov – Snagov (pe ambele sensuri)
Autostrada A1 Bucuresti - Pitesti – Petresti (camera dubla)

Judeţul  Alba
DN1 – Sebeş

Judeţul  Arad
DN7  – Năadlac,
DN79 – Arad

Judeţul  Argeş
DN65 A – Buzoeşti

Judeţul  Bacău
DN11 – Sănduleni,
DN15 – Gârleni,
DN2 – Nicolae Bălcescu (camera dublă)

Judeţul  Bihor
DN1 – Osorhei

Judeţul  Bistriţa-Năsaud
DN17 – Tiha Bârgăului

Judeţul  Botoşani
DN29 – Baisa

Judeţul  Braşov
DN1 – Timişul de Sus
DN1 – Sercaia
DN11 – Lunca Calnicului,
DN11 – Harman (camera dublă),
DN73 – Raşnov

Judeţul  Brăila
DN21 – Bărăganul
DN22 – Movila Miresii
DN2B – Lacu Sărat

Judeţul  Buzău
DN2 – Marăcineni (camera dublă)

Judeţul Caraş-Severin
DN6 – Mehadia
DN58 – Soceni

Judeţul  Calaraşi
DN3 – Cuza Vodă

Judeţul  Cluj
Autostrada A3 – Gilău (camera dublă)
DN75 – Mihai Viteazu
DN1 – Vâcele (camera dublă),
DN1C – Jucu

Judeţul  Constanţa
DN38 – Moviliţa

Judeţul Covasna
DN12 – Sfântu Gheorghe

Judeţul Dâmboviţa
Autostrada A1 Bucuresti-Piteşti – Petreşti (camera dublă),
DN71 – Ulmi

Judeţul Dolj
DN6  – Coşoveni
DN55 – Bratovoeşti
DN56 – Podari
DN65 – Pieleşti

Judeţul  Galaţi
DN25 – Sendreni
DN26 – Vânători
DN24 – Cosmeşti

Judeţul  Gorj
DN66 – Draguţeşti

Judeţul  Giurgiu
DN5 – Calugareni (camera dubla)

Judeţul Harghita
DN12 – Sandominic
DN13A – District Harghita

Verifica online valabilitatea rovinietei

Verifică online valabilitatea rovinietei

 Sfaturi auto  admin  10-Oct-2019 11:20  0  888 vizualizări
Verifică online valabilitatea rovinietei

Aici poţi verifica valabilitatea rovinietei pentru orice maşina dacă cunoşti numărul de înmatriculare al maşinii şi seria saşiului.

Funcţia de verificare rovnietă este uşor de folosit, introduci numărul auto, seria saşiu şi un cod de verificare iar rezultatul poate fi afişat şi într-un document PDF semnat.

verifică valabilitate rovinietă - http://www.cnadnr.ro/ro/verificare-rovinieta

Rovinieta poate fi cumpărată şi online pe https://www.erovinieta.ro site care aparţine CNAIR sau poate fi platită prin SMS la numarul 7500, mai multe detalii aici http://www.cnadnr.ro/ro/roviniete/rovinieta-prin-sms

Poţi verifica online valabilitatea rovinietei pentru urmatoarele categorii auto

A - autoturisme;
B - vehicule de transport marfă cu MTMA mai mică sau egală de 3.5tone;
C - vehicule de transport marfă cu MTMA mai mare de 3.5 tone şi mai mică sau egală de 7.5 tone;
D - vehicule de transport marfă cu MTMA mai mare de 7.5 tone şi mai mică de 12 tone;
E - vehicule de transport marfă cu MTMA mai mare sau egală de 12 tone, cu maximum 3 axe (inclusiv);
F - vehicule de transport marfă cu MTMA mai mare sau egală de 12 tone, cu minimum 4 axe (inclusiv);
G - vehicule de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune (inclusiv conducătorul auto) şi maximum 23 locuri pe scaune
(inclusiv conducătorul auto);
H - vehicule de transport persoane cu mai mult de 23 locuri pe scaune (inclusiv conducătorul auto);

Cum afli online istoricul unei maşini la RAR

 Sfaturi auto  admin  21-Mar-2019 12:40  0  912 vizualizări
Cum afli online istoricul unei maşini la RAR

Începând cu 21 martie 2019 poţi afla în doar câteva minute, online şi gratuit istoricul oricărei maşini care a trecut pe la RAR. O modalitate foarte bună de a elimina problema cu datul înapoi si modificarea numărului de kilometrii înregistraţi la bordul maşinilor

Orice persoană care cunoaşte numărul de identificare (seria şasiu sau seria caroserie) poate afla informaţii utile despre orice autovehicul, precum numărul de kilometri şi istoricul lor, data când expiră ITP-ul, gradul de poluare, informaţii despre cartea tehnică.

Pentru a afla istoricul vehiculului trebuie săa intraţi pe pagina aceasta:  http://pro.rarom.ro:8080/dosar_vehicul.aspx să introduceţi adresa de email de două ori, numărul de identificare şi să bifaţi "Sunt de acord cu Termenii si Conditiile". Apoi se va trimite un email cu un  cod de validare la adresa de mail introdus[.

Dup[ asta trebuie să verificaţi emailul, copiaţi Codul de validare şi îl introduceţi în câmpul de validare, bifaţi "Nu sunt robot" şi urmează să primiţi pe email informaţiile solicitate.

Prima dată când conduci singur sau singură maşina

 Sfaturi auto  admin  30-Apr-2018 06:00  0  3055 vizualizări
Prima dată când conduci singur sau singură maşina

Tocmai ai obţinut permisul de conducere, ai maşina ta sau a parinţilor, nu mai ai intructorul auto lângă tine, ai mari emoţii deci cum faci ca primele drumuri în calitate de șofer să fie sigure şi să prinzi mai multa experientă.
În acest articol îţi vom prezenta câteva sfaturi pentru prima sau primele dăţi când vei conduce singur.


În primul rând trebuie să mai scapi de emoţii, să fii odihnit, să nu fi consumat deloc bauturi alcoolice şi să ai încredere în tine.

Pune-ţi semnele galbene de începator pe parbriz şi lunetă, astfel ceilalţi şoferi vor şti că eşti începător, vor fi mai înţelegători cu stilul tău de condus (adica neexperimentat) şi nu te vor înjura (foarte rău) dacă faci mici greşeli.

Ai grijă să ai toate actele la tine: cartea de identitate, permisul auto, certificatul de înmatriculare al maşinii, asigurare, rovignetă dacă ieşi în afara localitaţilor.

Dacă nu cunoşti foarte bine străzile şi drumurile pe care urmează să circuli instalează-ţi o aplicaţie de navigaţie GPS cu hărţi pe telefon, te poate scăpa din multe încurcături, ca recomandare poţi folosi Waze (instalează de aici) sau Google Maps (instalează de aici), sunt gratuite şi funcţionează pe orice smartphone.

Primele drumuri trebuie sa fie pe trasee cunoscute, străzi şi locuri din apropierea ta, să nu dureze mult timp şi să fie pe timp de zi. Alege zile sau perioade din zile cînd nu este aglomeraţie în trafic.
Verifică să ai destul combustibil în rezervor, poţi merge până la o benzinărie să alimentezi, ai grijă să ştii dacă maşina ta funcţioneaza pe motorină sau benzină, rogă- pe cel de la benzinărie să te înveţe cum funcţioneză pistolul de alimentare.

Condu cu viteza regulamentară, fii atent la pietoni şi la trecerile de pietoni, respectă indicatoarele rutiere şi regulile de circulaţie, nu uita sa dai semnal cand schimbi directia de mers, ignoră soferii agresivi, ignoră-i şi pe cei care dau flash-uri, nu te enerva şi condu atent.

Ce este fransiza (nu franciza) într-o asigurare CASCO ?

 Sfaturi auto  admin  10-Apr-2017 08:20  0  3409 vizualizări
Ce este fransiza (nu franciza) într-o asigurare CASCO ?

Franşiza (nu franciza) este practic o taxă pe care o suportă şi plăteşte proprietarul maşini în cazul unei daune, franşiza poate fi o sumă fixa sau procent din suma asigurată. Dacă plata reparaţiei este mai mică decât valoarea fransizei asiguratorul nu va plăti nimic şi rămâne ca voi să plătiţi daunele.

Publicitate


În momentul când încheiaţi o poliţă Casco trebuie să ştiţi bine ce fel de fransiză veţi avea.
Fransiza poate avea valoare fixă (de exemplu 100 de euro la fiecare daună reclamată), poate fi un procent din suma asigurată sau poate fi un procent din valoarea fiecarei daune.


Franşiza poate fi stabilită în următoarele forme:
- în valoare fixă, aplicabilă la fiecare daună
- în procent din suma asigurată, aplicabilă la fiecare dauna;
- în procent din valoarea fiecărei daune.

Cea mai bună fransiza este cea în valoare fixă, ştiţi exact cât aveţi de plătit în cazul unei avarii parţiale.
În cazul frasizei procent din suma asigurată valoarea franşizei poate ajunge poate fi mare în cazul in care maşina este asigurată pentru o valoare mare.
Cea mai defavorabilă pentru asigurat este fransiza ca procent din valoarea fiecarei daune, cu cât reparaţia costă mai mult cu atât creşte valoarea fransizei pe care o plaţi voi.

Cum reduci cosumul de carburant pentru maşina ta

 Sfaturi auto  admin  07-Apr-2017 16:10  0  1100 vizualizări
Cum reduci cosumul de carburant pentru maşina ta

Chiar dacă nu ştiai stilul de condus precum şi unele obiceiuri ale şoferilor pot duce la creşterea consumului de benzină sau motorină.

În continuare îţi prezentăm câteva sfaturi pentru a reduce consumul maşinii tale.
Publicitate

 * Nu lăsa motorul "să se incalzeasca", chiar dacă este mai frig afară după ce porneşti maşina poţi pleca liniştit cu ea, motorul se va încălzi în mers iar consumul va fi mai mic.
 * Încearcă să mergi cât mai liniştit, consumul creşte cu aproximativ 10% când accelerezi rapid, frânezi rapid iar apoi accelerezi.
 * Foloseşte aplicaţia Waze (mai multe detalii aici) pentru a evita traseele aglomerate şi implicit, consumul de carburant va scădea deoarece nu vei mai sta în ambuteiaje. Şi vei ajunge şi mai repede la destinaţie.
 * Nu folosi aerul condiţionat când nu este neapărat nevoie, utilizarea aerului condiţionat duce la creşterea consumului de combustibil. Poţi folosi şi folie cu protecţie termică pentru geamuri, protejează împotriva călduri şi astfel nu vei mai avea nevoie sa porneşti tot timpul aerul.
 * Suporturile de bagaje şi cele pentru biciclete care se ataşează pe plafonul maşinii pot afecta aerodinamica automobilului ceea ce duce la un consum mai mare
 * Încearcă să nu mergi cu motorul subturat sau supraturat, acest lucru creşte consumul de combustibil. Învaţă să schimbi corect vitezele.
 * Verifică periodic şi umflă corect roţile, presiunea scăzută poate creşte consumul cu 3%.

Cum să îţi protejezi maşina împotriva spargerilor şi ...

 Sfaturi auto  admin  06-Apr-2017 13:00  0  1066 vizualizări
Cum să îţi protejezi maşina împotriva spargerilor şi furtului

Pentru că se apropie perioada vacanţelor şi multi dintre noi mergem cu maşina este bine să urmăm cateva sfaturi pentru a nu avea probleme cu furtul maşinii sau din maşina.

Instalează un sistem de alarmă, chiar dacă vei avea şi multe alarme false sigur este util şi multi hoţi vor fi descurajaţi când se vor apropia de maşină.
Nu lăsa bunuri de valoare în maşina, mai ales telefonul sau GPS-ul. Orice geantă sau rucsac lăsate la vedere poate atrage atenţia hoţilor şi chiar dacă nu conţin valori mari îţi pot sparge geamul pentru a-l fura.
Instalează un antifurt pe volan, este ieftin, se montează rapid iar acesta poate încetini un hoţ dacă vrea să fure maşina.
Nu lăsa cheia în contact sau motorul pornit chiar daca cobori pentru puţin timp. Au fost foarte multe cazuri de furt doar pentru ca proprietarul maşinii nu a scos cheia din contact.
Nu lăsa cheia de rezervă sau actele în maşină.
Şi deşi poate costa cam mult este bine să ai şi o asigurare CASCO. Pe langă faptul că te va proteja împotriva furtului vei fi asigurat şi în caz de accidente,

Când și cum se schimbă uleiul de motor

 Sfaturi auto  admin  14-Mar-2015 22:10  0  2743 vizualizări
Când și cum se schimbă uleiul de motor

Indiferent că ai mașina diesel sau pe benzină trebuie să știi că uleiul de motor are rol de lubrifiere a
componentelor interne ale motorului și se recomandă să fie schimbat la 10.000 sau 15.000 km, în funcție de mașină, sau odată pe an chiar daca nu se fac kilometrii.
Publicitate

Pe lângă functia de lubrifiere a motorului, uleiul răcește componentele, curăță piesele interne de ceea ce rezultă în urma arderii interne, îmbunătățește etanșietatea și protejează împotriva coroziunii. Schimbul periodic al uleiului garantează o viața lungă motorului.


Dacă vrei să îți schimbi singur uleiul de motor trebuie să știi că nu este o operațiune foarte complicată. În primul rând trebuie să cumperi uleiul potrivit pentru mașina ta (la magazinele specializate vor ști sigur ce îți trebuie sau poți căuta în cartea mașinii), cantitatea și calitatea necesară, și să ai o cheie dinamometrică pentru bușonul de la baia de ulei.

Și încă ceva, este recomandat să schimbi și filtrul de ulei de fiecare dată când schimbi uleiul.

Cum îți schimbi singur uleiul de motor

În primul rând trebuie să desfaci capacul de ulei de pe motor, cel pe unde verifici nivelul uleiului.
Pe urmă intri sub mașina, (daca ai o rampă sau poți ridica masina ar fi și mai ușor) desfaci scutul de protecție a motorului cu o șurubelniță iar apoi, după ce ai pregătit un recipient, desfaci bușonul de la baia de ulei pentru a se scurge uleiul vechi.
După ce s-a scurs toată cantitatea de ulei din motor se strânge bușonul la loc cu cheia dinamometrică (o setezi la o forță de 30 Nm). Tot acum se schimbă și filtrul de ulei.
Se pune uleiul și se închide capacul, este foarte important să știi exact cantitatea de ulei necesară pentru mașina ta.
Apoi se pornește mașina.

Chiar dacă nu îți schimbi singur uleiul și mergi la un service auto este bine să îl schimbi la timp, schimbul periodic de ulei protejează motorul și îi mărește durata de viață.

Cum sa marim durata de viata a ambreiajului

 Sfaturi auto  admin  07-Aug-2013 10:50  0  3938 vizualizări
Cum sa marim durata de viata a ambreiajului

De multe ori ati auzit la vreun prieten sau coleg sa l-a lasat ambreiajul si ca il costa foarte multi bani reparatia.
Intradevar sa inlocuiesti kitul de ambreiaj la o masina nu este deloc ieftin, pe langa costul pieselor mai este si costul manoperei ceea ce duce la o suma frumusica.

Pentru a evita uzarea prematura a ambreiajului si pentru a preveni stricarea lui trebuie sa urmati cateva sfaturi simple, ce ii poate mari durata de viata si cu cativa ani.
Publicitate

In primul rand ambreiajul este o denumire generica pentru kitul de ambreiaj, format din: Discul de ambreiaj, Rulmentul de presiune si Placa de presiune.

Si acum sfaturile:

1. Cand masina este intr-o treapta de viteza, NU eliberati brusc pedala de ambreiaj atunci cand pedala de acceleratie e apasata la podea.

2. Cand conduceti nu tineti piciorul pe pedala de ambreiaj daca nu schimbati vitezele, pentru franarea masinii exista pedala de frana.

3. La semafor sau cand stationati nu tineti apasata pedala de ambreiaj deoarece suprasolicitati rulmentul de presiune. Cel mai bine este sa scoateti din viteza masina si sa luati piciorul de pe ambreiaj.

4. Evitati fortarea ambreiajului atunci cand urcati in panta sau circulati pe drumuri cu zapada.

5. Porniti de pe loc doar cu viteza intai si utilizati in trafic treapta corecta de viteaza, astfel protejati componentele si in mod sigur va vor tine mai mult timp.

Cum functioneaza ambreiajul:

Ambreiajul se afla pozitionat intre cutia de viteza si motor, el indeplineste doua functii:
1.Permite oprirea fluxului de putere intre cutia de viteze si motor.
2.Permite, in timpul demarajului, cuplarea treptata a motorului catre cutia de viteze.
Cam tehnic nu? :)
Practic, atunci cand apasam pedala de ambreiaj, rulmentul ridica placa de presiune de pe discul de ambreiaj. Acest ansamblu este alcatuit in detaliu din arborele cotit, arcul de diafragma, carcasa si volanta, alaturi de placa de presiune sunt puse in functiune cand motorul este pornit.
In felul acesta, fluxul de miscare este transmis spre cutia de viteze, cu ajutorul discului de ambreiaj.

Sfaturi pentru cumpararea si intretinerea anvelopelor

 Sfaturi auto  admin  05-Aug-2013 16:30  0  1307 vizualizări
Sfaturi pentru cumpararea si intretinerea anvelopelor

Mai jos va prezentam cateva sfaturi utile pentru achizitia, utilizarea si intretinerea anvelopelor.

Verificati data de fabricatie cand cumparati anvelope noi

- chiar daca este noua anvelopa verificati data fabricatiei, aceasta apare scrisa sub forma unui cod de genul "0413", cod care este comun tuturor producatorilor de anvelope. 0413 inseamna ca anvelopa a fost fabricata in saptamana 04 din anul 2013.
Nu cumparati anvelope cu data de fabricatie mai veche de 4 ani, deoarece chiar daca sunt noi si nu au fost utilizate in trafic cauciucul imbatraneste, apar crapaturi fine in anvelopa si pot provoca accidente.
- pentru siguranta franarii si mersului este esential ca anvelopele sa aiba acelasi profil, sa fie aceaisi marca si model.
Publicitate

Nu cumparati anvelope la mana doua


- nu este recomandat sa cumparati si sa montati pe masina anvelope la mana doua sau anvelope uzate deoarece nu ofera siguranta in trafic, nu le cunoasteti istoricul si oricum nu vor fi la fel de bune ca niste anvelope noi, chiar si mai ieftine.


Verificati periodic anvelopele montate pe masina

- verificati vizual anvelopele cel putin odata pe luna, pot apare taieturi, mici fisuri, galme, etc.
- verificati presiunea din roti doar cand sunt reci iar temperatura de afara nu este foarte ridicata.
- verificati ca profilul cauciucului sa nu fie tocit sub semnul indicatorului de uzura. Nivelul minim legal este 1.6 mm dar la anvelopele de iarna este recomandat 4 mm, pentru mentinerea performatelor si sigurantei.

Efectuati echilibrarea rotilor

- efectuati echilibrarea rotilor cel putin de fiecare data cand schimbati anvelopele sau rotile vara - iarna sau invers. Altfel veti avea vibratii in volan la viteze mai mari iar cauciucurile se vor uza mai repede si neuniform.
- de altfel este recomandata si verificarea si reglarea directiei masinii, doarece atunci cand nu este efectuata suprasolicita anvelopele si la fel poate provoca uzura prematura, trepidatii, etc.



In finalul articolului, nu uitati de schimbarea anvelopelor toamna si primavara, atunci cand temperatura scade sub 10 grade Celsius este bine sa aveti pe masina anvelopele de iarna iar primavara cand temperatura incepe sa creasca sa le puneti pe cele de vara.

Cum sa folosesti eficient aerul conditionat la masina si sa ...

 Sfaturi auto  admin  21-Mar-2013 11:30  0  1333 vizualizări
Cum sa folosesti eficient aerul conditionat la masina si sa economisesti carburant

Deoarece vara si in toate zilele calduroase tinem pornit mai tot timpul aerul conditionat la autoturisme, va prezentam in continuare cateva sfaturi utile pentru ca consumul de combustibil sa nu creasca si chiar sa scada daca le urmati cat mai riguros.

Publicitate


- in primul rand nu parcati masina in soare, incercati sa gasiti locuri cu umbra si sa utilizati parasolare auto. Masina va fi mult mai usor de racit cand va urcati in ea iar aerul conditionat va mai putin solicitat.

- daca masina a fost parcata in soare inainte sa va urcati in ea lasati-o cu geamurile deschise cateva minute sau puteti incerca sa faceti "vant" cu o usa pentru racirea mai rapida.

- cand porniti aerul conditionat apasati si butonul de recirculare a aerului, acest lucru reduce consumul de combustibil al aerului conditonat deoarece aerul din masina va ajunge mai repede la temperatura dorita.

- pentru autovehiculele cu aer conditionat manual se recomanda ca butonul de control al temperaturii sa fie la
pozitia maxima de racire iar pentru ajustarea temperaturii sa se utilizeze numai ventilatorul in functie de cat de
rece doriti sa fie in habitaclu.

- daca masina este ceva mai veche iar aerul conditionat nu mai raceste ca la inceput sistemul trebuie verificat de catre un specialist. Sistemul A/C se poate reincarca cu lichid de racire si astfel devine mult mai eficient, iar daca sunt ceva scurgeri acestea pot fi reparate.

- un alt lucru care nu trebuie omis este filtrul de aer, acesta trebuie sa nu fie infundat sau sa aiba alte impuritati deaorece acest lucru duce la rucerea flxului de aer si respectiv la o suprasolicitare a sistemului.

Cum sa iti pregatesti masina pentru iarna

 Sfaturi auto  admin  09-Oct-2012 15:30  0  1472 vizualizări
Cum sa iti pregatesti masina pentru iarna

Desi afara este inca toamna nu trebuie sa neglijati pregatirea masinii pentru perioada de iarna.
Va prezint mai jos cateva sfaturi pentru pregatirea si intretinerea masinii pentru perioada iarna ce se apropie.

Publicitate

Anvelopele


In primul rand nu uitati ca la 1 noiembrie trebuie sa va echipati masina cu anvelope de iarna sau all season cu semnul M+S sau fulgul.
Daca mergeti iarna cu masina recomand anvelopele de iarna, stiu ca unii prefera pe cele all season la gandul ca fac economie dar poate fi mai riscant. Pentru o aderenta, franare mai buna, pentru siguranta ta in primul rand, cel mai bine este sa ai anvelope de iarna.

Daca anveopele nu sunt noi Verificati daca cat de tocite sunt, inaltimea profilului trebuie sa fie de minim 1.6 mm. Gradul de uzura este usor de verificat, de obicei majoritatea anvelopelor au indicatori de uzura in canelurile principale, cand anvelopa s-a tocit se va observa ca profilul cauciucului a ajuns la acelasi nivel cu acel indicator.

Verificati ca presiunea rotilor sa fie cea corecta

Nu folositi anvelope second-hand, stiu ca le-ati gasit ieftine si sunt ca noi, tocmai ce au fost aduse din Germania dar oricat de bine ar arata sa stiti ca cauciucul imbatraneste, nu stiti la ce socuri au fost supuse in trecut, poate au trecut printr-un accident.

Pe perioada de iarna ar fi bine sa aveti la voi lanturi, o lopata pentru zapada si eventual o punga cu nisip, aceste pot fi foarte utile daca ramaneti inzapeziti.


Bateria / Acumulatorul Auto

Verificati bateria, mai ales daca o aveti de cativa ani, verificarea se poate face la orice service si o sa spuna exact daca mai rezista o iarna sau trebuie inlocuita. In mod normal durata de viata a unui acumulator auto este de aproximativ 4-5 ani.

Pe timp de iarna la temperaturi scazute puterea bateriei poate scadea cu pana la 50%. La temperaturi foarte scazute nu lasati pornite luminile, instalatia de incalzire sau sistemul audio cu motorul oprit, riscati ca bateria sa se descarce si sa nu mai puteti porni masina.

Pentru siguranta voastra este bine sa aveti la voi cabluri electrice pentru pornire, costa destul de putin si sunt foarte utile atunci cand ramaneti fara baterie.


Antigelul / Lichidul de racire


Verificati periodic nivelul lichidului de racire, completati daca este necesar. Nu completati cu apa exista in toate benzinariile si in toate hipermarketurile antigel si la preturi foarte bune. Verificati concentratia lichidului de racire la un service, daca antigelul nu are concentratia optima riscati sa inghete atunci cand temperatura va fi foarte scazuta si provoace daune foarte mari motorului.

Instalatia de climatizare / aerul conditionat / caldura

Verificati daca functioneaza cum trebuie si daca incalzeste, sigur o sa aveti nevoie de caldura in masina in urmatoarele luni de iarna.


Incuietorile, chederele, stergatoarele


Verificati incuietorile masinii mai ales daca deshideti usile cu cheia, aceastea trebuie sa functioneze foarte bine deoarece iarna sub actiunea umezelii si a inghetului riscati sa nu mai puteti intra in masina.

Chederele sunt acele benzi din cauciuc din jurul usilor, verificati-le sa nu fie rupte sau dezlipite de pe caroserie, riscati sa intre apa si daca sunt temperaturi scazute sa inghete in asa hal incat sa nu mai puteti deshide usile (mie mi s-a intamplat asta intr-o iarna :D ).
Pentru a preveni acest lucru exista un spray siliconic pe care il dati pe chedere astfel evitati inghetarea si blocarea usilor.

Stergatoarele trebuiesc verificate iar daca este nevoie schimbate lamele de cauciuc, nu uitati ca o sa aveti nevoie de ele toata iarna,


Lichidul de parbriz

Nu asteptati pana cand temperatura ajunge sub 0 grade, incepeti sa completati cu lichid de iarna pentru parbriz inca de acum.

Aceaste sunt cateva sfaturi pentru a-ti pregati masina si pentru a nu avea mari surprize pe perioada de iarna.

Cum sa cureti tapiteria din piele naturala a masinii tale

 Sfaturi auto  admin  08-Oct-2012 21:40  0  20136 vizualizări
Cum sa cureti tapiteria din piele naturala a masinii tale

Multi oameni nu isi permit masini si mai multi oameni nu isi permit masini cu tapiterii din piele dar pentru cei care au astfel de tapiterii va prezint mai jos cateva sfaturi despre cum se ingrijeste acest tip de tapiterie.
Publicitate

In primul rand scaunele masinilor cu tapiterie din piele trebuiesc ingrijite diferit fata de cele cu material textil. Pielea de pe bancheta si scaune trebuie ingrijita si curatata periodic pentru a nu se rupe, ingrosa sau crapa.


1. Alege solutii de curatare speciale pentru piele

Aceasta alegere este foarte importanta deoarece multe persoane care folosesc solutii obisnuite de curatare ajung pana la urma sa strice tapiteria din piele. Deci trebuie sa alegi produse de calitate si special concepute pentru curatarea si ingrjirea pieli naturale.
Daca nu doresti sa cumperi o solutie de curatare a tapiteriei de piele, poti sa iti faci tu singur una. O solutie de curatare facuta in casa este destul de simplu de facut, trebuie sa amesteci 1 parte otet cu 2 parti ulei de seminte de in.

2. Fa un test pe o bucata mica de piele

Inainte de a te apuca sa cureti toata tapiteria este recomandant sa faci un test pe o bucata mica din tapiteria de piele a masinii, intr-un loc mai ascuns. Acest lucru o sa te ajute sa vezi daca solutia este suficient de puternica incat sa curete tapiteria fara a o strica. Daca rezultatul este satisfacator atunci poti folosi solutia pe toata tapiteria, daca nu, atunci cauta un alt produs.

3. Inainte de a folosi solutia sterge scaunele folosind o carpa umeda

Inainte de a folosi o solutie de curatare, indeparteaza orice urma de mizerie de pe scaune cu ajutorul unei carpe umede. acest pas iti va face mai usoara curatarea.

4. Aplicarea solutie pe tapiteriei din piele

Un pas important in curatarea tapiteriei este sa inmoi pielea cu miscari blande prin apasare fara sa o zgarii. Dupa ce ai aplicat solutia de curatare foloseste o carpa umeda moale si cu miscari circulare sterge tapiteria.
Lasa solutia cateva minute pentru a ii permite sa penetreze pielea si pentru a indeparta efectiv praful si mizeria.
Oricum, asigura-te ca ai citit instructiunile de utilizare a solutiei, daca folosesti una din comert, pentru a vedea exact cat timp poti lasa solutia pe tapiteria pe piele.

5. Indeparteaza solutia de curatare


Cu ajutorul unei carpe curate umede, cu blandete, curata tot scaunul. Fa acest lucru de cel putin 2 ori.

6. Aplica o crema pentru mentinere moale pielii si pentru protectie solara

Ultimul pas consta in aplicare unei creme de inmuiere a pielii si pentru protectie solara. Pentru aplicarea acestei creme foloseste un burete curat si imprastie pe toata tapiteria. las-o sa fie absorbita de piele cateva minute. indeparteaza excesul de crema folosind o carpa curata. Nu folositi crema aceasta in exces.

In magazine si pe internet se gasesc multe astfel de creme pe piata, asa ca asigura-te ca faci alegerea cea mai buna.

Curatarea tapiteriei din piele este o treba care necesita multa rabdare. Oricum, urmand pasii din ghidul de mai sus vei putea sa mentii pielea tapiteriei moale si cu un aspect nou.

Cum sa prelungesti durata de viata a masinii tale

 Sfaturi auto  admin  08-Oct-2012 21:20  0  1571 vizualizări
Cum sa prelungesti durata de viata a masinii tale

Ti-ai cumparat o masina noua sau mai putin noua si vezi cum pe zi ce trece incepe sa apara diferite probleme sau pur si simplu nu mai este ca atunci cand ti-ai luat-o.

Publicitate

Mai jos o sa iti prezint cateva sfaturi pentru a prelungi durata de viata a masinii tale, sfaturi pe care daca le urmezi te salveaza pe termen lung de la cheluieli foarte mari iar automobilul tau va fi intr-o stare excelenta.



Foloseste doar combustibil de calitate


Chiar daca faci economie pe termen scurt alimentand cu combustibil mai ieftin, pe o perioada mai lunga benzina sau motorina de calitate mai putin buna reduce din puterea si sanatatea motorului.
Sfatul meu este sa alimentezi cu combustibil de calitate mai buna chiar daca este putin mai scump, pe termen lung prelungesti durata de viata a motorului. Pana si zgomotul care il face va fi diferit fata de o alta masina ce foloseste combustibil mai prost.

Spala masina pe timpul iernii

Nu-i asa ca iarna nu iti speli masina mai deloc? Fie ca in cateva zile este la fel de murdara, fie din lene.
Pentru protectia caroseriei masina trebuie spalata mai ales iarna. Substantele antiderapante (sarea, nisipul, alte substante chimice) pot provoca daune serioase caroserie ducand pana la corodarea vopselei si chiar aparitia ruginei dupa o perioada.


Verifica periodic uleiul si lichidul de racire (antigel)


Lipsa / scaderea nivelului lichidului de racire sau a uleiului de motor pot provoca stricaciuni mari motorului. Astfel trebuie sa verifici periodic nivelul si sa completezi daca este nevoie.
Cel mai bine ar fi sa ai in permanenta cate un litru de ulei si un litru de lichid de racire (antigel) pentru orice eventualitate.
NU folosi apa pentru a completa nivelul lichidului de racire, chiar daca este vara, iarna acesta trebuie sa aiba concentratia necesara pentru a nu ingheta.

Nu uita de reviziile periodice

Chiar daca a iesit din perioada de garantie nu uita ca periodic (la 1 an sau 10.000/15.000 KM) trebuie sa ii faci revizia masinii. La revizie se schimba uleiul, filtrele, se verifica nivelul lichidului de frana si eventula se schimba, se verifica bateria si se efectueaza alte verificari ce pot identifica anumite probleme ce trebuiesc rezolvate.
Efectuarea reviziilor periodice cresc durata de viata a masinii si ajuta la prevenirea aparitiei altor probleme.


Nu forta masina

Stiu ca esti cel mai bun sofer dar masina ta nu este una de Formula 1 sau pentru drifturi, asa ca nu trebuie sa depasesti viteza sunetului pe autostrada si nici sa faci intoarceri cu frana de mana in spatele blocului.
Chiar daca nu vei mai fi cel mai tare dintre prietenii tai sigur vei avea o masina in care nu va trebui sa bagi bani lunar si sa schimbi anvelopele la fiecare 6 luni.

Verifica rotile si masina cat mai des

Inainte sa te urci in masina arunca cate o privire la rotile masinii si eventual la masina per ansamblu, asa vei putea sa afli din timp daca sunt anumite probleme.
Ai grija ca rotile sa fie umflate corespunzator tot timpul, daca sunt dezumflate va consuma mai mult carburant iar suspensiile, transmisia si motorul vor mai solicitate.


Gaseste un mecanic bun

Incearca sa gasesti un mecanic bun, adica sa se priceapa foarte bine la modelul sau marca masinii tale. Asta de va scuti de multe probleme si bani cheltuiti pe viitor, el va stii ce trebuie schimbat inainte sa cedeze si ce trebuie verificat mai des.

Condu cu grija

Stiu ca suna plictisitor dar condusul preventiv te poate scuti de multe, mai ales la cati idioti sunt pe drumurile din Romania si aici ma refer la accidente produse din vina altora. Un accident te poate lasa fara masina o perioada dar dupa ce o repari te asigur ca nu va mai fi ca inainte asadar "e mai bine sa previi decat sa combati".

Si in final alte cateva sfaturi pentru a-ti pastra masina intr-o stare cat mai buna:

- nu accelera motorul cand pornesti
- scoate din viteza cand stationezi la semafor
- fara viteza foarte mare pe temperaturi extreme (foarte cald sau ger)
- incearca sa nu dai in toate gropile, stiu ca sunt multe dar evitarea lor te poate scuti de drumurile la service-ul auto
- tine minte ca stricarea motorului se produce de obicei in primele 10 minute de rulare, deci nu forta.


Si cam asta e tot, daca vrei ca masina ta sa fie intr-o stare buna cat mai mult timp incearca sa respecti sfaturile de mai sus, rezultatele se vor vedea, poti sa fii sigur de asta.

Cine si ce ne enerveaza in trafic sau Ce sa nu faci in ...

 Sfaturi auto  admin  30-Sep-2012 20:50  0  1462 vizualizări
Cine si ce ne enerveaza in trafic sau Ce sa nu faci in trafic

Desi conduc foarte mult in Bucuresti si prin tara inca nu m-am obisnuit cu modul de condus al multor "participanti la trafic", cum spune agentul de la circulatie.

Publicitate

Multi soferi nu au nici cele mai mici cunostiinte de condus nu respecta regulile de circulatie sau semnele, semne pe care probabil nu le-au cunoscut niciodata.

Mai jos o sa incerc sa enumar cele mai enervante si unele chiar periculoase obiceiuri din trafic deoarece pot provoca accidente, ordinea este aleatorie.


1. Claxonatul la semafor
Asta se intampla de obicei in Bucuresti, nici macar nu este verde si unii claxoneaza, altii cred ca stau cu mana pe claxon si exact in secunda in care se schimba culoarea semaforului apasa pe el. Mai intai unul scurt si apoi daca nu ai bagat in viteza si nu ai deramarat, eventual cu scartait de roti, urmeaza un claxon din ala lung si alti boi incep si ei, din ce in ce mai multi.

Modalitatea de ai dezvata pe idioti de acest obicei este de a porni de la semafor si de a merge foarte incet, astfel incat idiotul din spatele tau care a claxonat sa isi dea seama ca o faci intentionat, eu asa procedez uneori.


2. Depasirile sau schimbarea benzii de mers FARA semnal

Problema aceasta este din ce in ce mai des intalnita, banuiesc ca se intampla si multe accidente din cauza asta dar vad ca in continuare unii soferi cred ca semnalizarea este facultativa. Cateodata ma intreb daca unele masini au semnalizarea, dar din cate stiu eu sunt obligatorii asa ca raman la concluzia ca sunt doar prosti.


3. Mersul fara lumini aprinse in timpul zilei pe drumurile din afara localitatilor

Conform legilor in vigoare trebuie sa ai faza scurta aprinsa si ziua pe drumurile din afara localitatilor dar multi din cei care circula pe drumurile nationale cred ca asta este un moft sau poate se gandesc ca consuma prea mult curent.
Totusi astia sunt un adevarat pericol mai ales pe drumurile noastre cu cate o banda pe sens deoarece atunci cand faci o depasire la 100 de km/ora sau chiar mai mult nu ii vezi in timp util daca vin din sens opus.
Nu mai zic de cei care si noaptea sau cand se insereaza uita sa isi aprinda luminile.

4. Cei care nu stiu sa respecte banda de mers

Astia se intalnesc pe drumurile cu cate doua benzi si pe bucatile de autostrada pe care le avem.
Desi merg cu viteza mica, desi au banda din dreapta libera ei se incapataneaza sa mearga pe banda de langa axul drumului incurcandu-i pe toti cei care vin din spate si merg cu o viteza mai mare. Nu conteaza ca ei de abia se misca, sa astepte cei din spate.
A doua varianta este cea cu mersul in coloana pe o singura banda, la un moment dat se fac doua benzi atunci toti idiotii se infig pe a doua banda, desi nu au viteza, desi au masini care de abia se misca sau TIR-uri care vor si ele sa depaseasca una-doua masini.


5.Opritul oriunde ai nevoie

Daca sunteti din Bucuresti ii stiti foarte bine, sunt cei care isi parcheaza masina in mijlocul strazii, pe avarii. Nu conteaza ca prima banda e blocata de masini parcate exact sub semnul de statioanarea interzisa, nu conteaza ca ei au mai blocat jumatate din singura banda pe care se circula daca ai au treaba intr-un anumit loc acolo opresc, e prea greu sa parchezi cateva sute de metri mai departe si sa iti misti fundul pe jos.


6. Mersul cu proiectoarele si lumina de ceata aprinse


Desi nu e ceata, desi vizibilitatea este foarte buna, romanasii nostrii le folosesc tot timpul, daca tot le au ...
De obicei sunt aceiasi care te orbesc noaptea cu "xenoanele" lor de proasta calitate, nereglate puse pe masini cu numar de BG, eventual BMW de prin 90 si ceva.


7. Flash-ul
Avem urmatoarea situatie: mergi regulamentar pe prima banda, ii depasesti pe cei care merg la mai incet si intri pe a doua banda, in acest moment apare din spate, il vezi in fundul masinii tale cu multe flash-uri si eventual dand din maini mai ceva ca o maimuta. Asta e flash-uitorul, nu conteaza ca tu ai dat semnal sa revii pe banda ta, nu conteaza ca nu ai unde sa te bagi el este insistent si continua cu flash-urile.


8. Blocarea intersectiilor

Ai verde la semafor, nu ai loc sa intri in intersectie deoarece este plina eventual si cu vreo doua autobuze, ce faci tu atunci? Intri in intersectie bineinteles, dai si vreo doua claxoane si chiar nu conteaza ca acum la tine e rosu tu incerci sa inaintezi desi nu mai ai nici o sansa. Acum totul e chiar blocat.



Lista ramane deschisa si voi continua sa mai adaug articole in aceasta categorie in speranta ca cei care citesc si stiu ca au unele din obiceiurile descrise mai sus sa se gandeasca de doua ori.

RSS

Publicitate